Sağlık

Düzenli egzersiz ve doğru nefes teknikleri doğumu kolaylaştırıyor

StemCord’un hamilelik seminerleri devam ediyor

Gebelikte nizamlı antrenman yapmanın hem fizikî hem ruhsal olarak anne adayını doğuma hazırladığını vurgulayan Bayan Doğum Uzmanı Op. Dr. Nazlı Korkmaz, “Yoga, pilates, yürüyüş ve yüzme gebelikte en uygun egzersizlerdir. Ağırlık kaldırma, koşu gibi zorlayıcı sporlardan ise uzak durulması gerekiyor. Doğru nefes almayı öğrenmek de doğum anı için çok önemli” diye konuştu. 24 hafta ve üzeri hamilelere yönelik düzenlenen StemCord Aile Buluşmaları’nın 27 Kasım ve 25 Aralık’ta süreceğini söyleyen Dr. Korkmaz, “Gebenin doğum fizyolojisini iyi tanıması, psikolojisinden beslenmesine birçok konuda doğru bilgiyle doğum ve sonrasına hazırlanması hem anne hem bebeğinin sağlığını olumlu etkiliyor” dedi.

Yeni jenerasyon biyoteknoloji merkezi Stembio bünyesinde kordon kanı ve dokusu bankacılığı hizmeti sunan StemCord’un ailelerin doğuma daha şuurlu formda hazırlanmaları için Bayan Doğum Uzmanı Op. Dr. Nazlı Korkmaz koordinatörlüğünde düzenlediği hamilelik seminerleri 27 Kasım ve 25 Aralık tarihlerinde devam ediyor. Hamile ve eşlerinin ağır iştiraki ile Sait Halim Paşa Yalısı’nda 23 Ekim’de gerçekleşen birinci seminerde ailelere, doğum fizyolojisinden beslenmeye, hamile psikolojisinden yoga ve doğum idmanlarına kadar birçok mevzuda kapsamlı eğitimler verildi. StemCord Aile Buluşmaları’nın 24 hafta ve üzeri tüm hamile ve eşlerinin iştirakine açık olduğunu belirten Dr. Korkmaz, “Gebenin doğum sürecindeki fizyolojisini iyi tanıması ve baş etmesi gereken değişken duygu durumlarına karşı bilinçli yaklaşımı hem kendisinin hem de bebeğinin sağlığını olumlu anlamda etkiliyor. Anne adaylarının birçok konuda bilgi ve farkındalıklarını artırarak doğum ve sonrasına hazırlanmaları önem taşıyor” diyerek hamilelik sürecinde dikkat edilmesi gerekenleri paylaştı.

‘Yanlış bilgiler ruh halini olumsuz etkiliyor’

Gebeliğin bayanlar için fizikî ve ruhsal birçok değişimi bir ortada yaşadıkları çok özel bir periyot olduğunu vurgulayan Dr. Nazlı Korkmaz, “Her anne adayının hamilelik sürecinde dert ve hassasiyet yaşaması olağan bir durum. Yeni bir canlı dünyaya getirirken bayan için de bir yine doğuş kelam konusu. Sağlıklı gebelik süreci geçirmek için anne adaylarının kendilerini doğuma hem fizikî hem de ruhsal olarak hazırlaması gerekiyor. Doğumun nasıl olduğunu bilmek, bu bahislerde yanlış bilgilerden uzaklaşıp doğumun olağan bir süreç olduğu fikrini benimsemek anne adaylarına rahat bir doğum yapmasında yardımcı oluyor. Bilhassa etraftan duyulan sıkıntı doğum kıssaları, gebelik sürecinde yaşanan badireler, doğum sürecinin kuvvetli algılanmasına yol açıyor ve doğum korkusu yaşanabiliyor. Bu dehşete mahal vermemek için, bayanın doğuma mümkün olduğu kadar olumlu yaklaşması rahat bir doğum yapmak için hayli önemli” diye konuştu.

Nefesinizi şuurlu kullanmayı öğrenin

Hem gebelik hem de doğum anında hamilenin rahat olması gerektiğini söyleyen Dr. Korkmaz, “Düzenli idman yapmak rahat ve kolay bir doğuma taban hazırladığı kadar ruhsal açıdan da epey yararlıdır. Gebelik devri için en uygun antrenmanlar yoga, pilates, yürüyüş ve yüzme üzere antrenmanlar. Yük kaldırma, koşu üzere zorlayıcı sporlardan ise uzak durulması gerekiyor. Gebelik ve doğum sırasında hem ruhsal hem de fizikî nedenlerden dolayı kas gerginliği yaşanabilir. Pelvis taban kaslarını kullanmayı öğrenmek rahat bir doğum süreci geçirilmesine yardımcı oluyor. Gerçek nefes almak da doğum anı için çok kıymetli. Teneffüs antrenmanlarıyla göğüs kafesini ve karın kaslarını başka çalıştırarak nefesi daha şuurlu kullanmayı öğrenmek mümkün. Örneğin büyük ve derin nefesler ıkınma sürecinde bebeğe oksijen ulaşmasını sağlamasının yanı sıra kasılma anında odaklanmaya da yardımcı olur” bilgilerini paylaştı.

Ara öğünlerde meyve ve kuruyemiş tüketin

Gebelik ve doğum sürecinde beslenme alışkanlıklarının da anne ve bebek sıhhati için epeyce kıymetli olduğunu da vurgulayan Dr. Nazlı Korkmaz, “Demir, folik asit ve protein açısından güçlü olan besinlerin günlük olarak tüketilmesi epeyce ehemmiyet teşkil ediyor. Sote edilmiş zerzevat çeşitlerinin bu devirde sıklıkla tüketilmesi gerekir. Ayrıyeten lifli besinlerin tertipli olarak tüketilmesiyle kabızlık meselesinin önüne geçilebilir. Bu periyotta âlâ pişmemiş yumurta, çiğ et, pastörize peynir üzere risk yaratabilecek besinlerden mutlaka uzak durulmalı. Gebelikte ana öğünler kadar orta öğünlere de kıymet verilmeli. Bilhassa orta öğünleri çok daha sağlıklı bir formda düzenlemek için elma, armut, kuruyemiş üzere besinlere yönelmek kilo denetimi yapmanıza da imkan sağlar” sözlerini kullandı.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu