Haber

Sosyal medya seçim kampanyaları için önemli bir araç

Geleneksel medya “duygusal”, dijital medya “hedefli ve ilgi çekici”

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte seçim dönemlerimde kullandığım dil, yollar ve araçlar da değişiyor. Seçim kampanyalarında kullanılan klasik medya ile dijital medyanın farklılıklarını, olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendiren Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medyanın günümüzde seçim kampanyaları için değerli bir araç haline geldiğini söyledi. Doç. Dr. Gül Esra Atalay, klasik medya kampanyalarının duygusal vurgulama ve geniş kitlelere ulaşma amacı ile yapıldığını söylerken, dijital medya kampanyalarının daha amaçlı, etkileşimli ve ilgi çekici bir yaklaşıma sahip olduğunu söyledi.

Üsküdar Üniversitesi Bağlantı Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gül Esra Atalay, seçim kampanyalarında klasik medya ve dijital medyanın etkilerini değerlendirdi.

Geleneksel medyada duygusal iletişim, dijital medyada doğrudan iletişim

Doç. Dr. Bu süreçte adaylar sıklıkla seçmenin duygusal yönüne hitap eden söylem ve vurgular kullanırlar.” söz konusu.

Sosyal medya seçmene ulaşmak için kullanılıyor

Dijital medyanın son yıllarda seçim kampanyaları için değerli bir araç haline geldiğine dikkat çeken Doç. Gül Esra Atalay, “Adaylar artık sosyal medya kanalları, internet siteleri ve diğer dijital platformlar üzerinden seçmene ulaşabiliyor. Dijital ortam, adayların seçmenlerle daha doğrudan ve etkileşimli bir şekilde iletişim kurmasını sağladığı için avantaj sağlayabilir.” söz konusu.

Dijital medya avantajı ile reklam

Siyasal propaganda için dijital medyanın en büyük avantajının hedefe yönelik reklam yapılmasına olanak sağlaması olduğunu belirten Doç. Dr. Öte yandan bu süreçler şeffaf olmadığı için demokrasiyi baltalamakla eleştiriliyor.” konuştu

Kampanyalar medyayı takip ediyor 

Dijital ortamda hızla paylaşılan ve yayılan görsel ve infografiklerin adayların politikalarını ve telaffuzlarını daha çekici ve anlaşılır hale getirebildiğine dikkat çeken Doç. Gül Esra Atalay, “Geleneksel medyanın olağan yapısı, bu medyalarda seçim kampanyalarının belli bir çizgiye göre hazırlanmasını gerektiriyor. Ancak dijital medya, kontrolün sınırlı olduğu ve sosyal normların gevşetilebildiği platformlar sunuyor. Dolayısıyla siyasal iletişim kampanyaları da bu medyaların yapısına ayak uydurur.” söz konusu. Doç. Gül Esra Atalay, son dönemde siyasetçilerin sosyal medyada kullandıkları mizahi dil ve üslup ile paylaşımlarındaki samimiyetin bu ayak uydurma çabasının örnekleri olduğunu söyledi.

Sosyal medya akışları politikacılar tarafından da kullanılıyor

Doç. Dr. Dr. Siyasetçilerin bu mecralarda daha fazla görünürlük elde etmek için eğlenceye (dans, mizah gibi unsurlar) veya ilgiye yöneldiğine şahit oluyoruz.” şeklinde konuştu.

Daha fazla kişiye daha hızlı erişim sağlar

Sosyal medyanın günümüzde seçim kampanyaları için değerli bir araç haline geldiğine dikkat çeken Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medya platformlarının kampanya mesajlarının hızlı bir şekilde yayılmasını sağladığını ve seçmenle doğrudan etkileşime olanak sağladığını söyledi.

Seçmenle daha fazla etkileşim

Sosyal medya kullanımının seçim kampanyalarını olumlu ya da olumsuz etkileme potansiyeline sahip olduğuna dikkat çeken Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medyanın seçim kampanyalarına olumlu etkilerini şöyle sıraladı:

– Sosyal medyanın daha geniş kitlelere ulaşma yeteneği, kampanya mesajlarının hızla paylaşılmasına ve hatta viral olmasına olanak tanır.

Adaylar sosyal medya aracılığıyla seçmenlerle daha fazla etkileşim kurabiliyor. Seçmenler kampanya beyanlarını yorumlayabilir, paylaşabilir veya beğenebilir. Bu etkileşimler, kampanyaların seçmenlerin dikkatini ve tutunmasını sağlamasına yardımcı olabilir.

Sosyal medyadaki siyasi bağlantı faaliyetleri, klasik medyaya göre daha az maliyetle gerçekleştirilebilmektedir.

Yanlış bilgi, kampanyaların güvenilirliğini baltalayabilir

Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medyanın seçim kampanyalarına olumsuz etkilerini şöyle sıraladı:

Sosyal medya, seçim döngüleri sırasında adaylar veya partiler hakkında yanlış veya manipüle edilmiş bilgilerin yayılmasına yol açabilir. Bu, seçmenlerin doğru bilgiye ulaşmasını zorlaştırabilir ve kampanyaların güvenilirliğini baltalayabilir.

– Yine seçim dönemlerinde sosyal medya farklı görüşlere sahip seçmenler arasında kutuplaşmaya ve çatışmalara neden olabiliyor. Seçmenler, kampanya mesajlarını yorumlayarak veya paylaşarak farklı görüşler ifade edebilirler. Bu bazen kutuplaşmaya ve çatışmaya yol açabilir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ilic-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu