Ekonomi

Akiş GYO 2023 Yılı İlk Yarı Finansal Sonuçlarını Açıkladı

Akkök Holding’in stratejik iş alanları arasında yer alan gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren Akiş GYO, 2023 yılı ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk yarısında 2,3 milyar TL net kâr elde eden Akiş GYO’nun cirosu, aynı dönemde yüzde 93 artışla 683 milyon TL’ye ulaştı.

Akiş GYO, 2023 ilk yarıyıl finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk altı aylık döneminde cirosunu yüzde 93 artıran Akiş GYO, perakende sektöründeki hareketliliğin sektöre de yansımasıyla faaliyetlerini yüzde 45 artırdı. alışveriş merkezlerindeki kira geliri. Yılın ilk çeyreğinde 107 milyon lira olan net kâr, yatırım amaçlı gayrimenkullerin orta dönem değerleme artışlarıyla altı aylık dönemde 2 milyar 260 milyon liraya yükseldi. %100’ü kendisine ait olan ve %99’a varan yüksek doluluk oranları ile öne çıkan Akbatı ve Akasya alışveriş merkezlerinde güçlü operasyonel performansa katkı sağlamaktadır.

“ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDE METREKARE BAŞINA CİRO ARTTI”

Akiş GYO Genel Müdürü Levent Çanakçılı, her geçen gün hızlanan ziyaretçi sayısının şirket performansına olumlu katkı sağladığını belirterek, “2023 yılının ilk yarısını başarıyla tamamladık. Mevcut ekonomik konjonktürde perakende şubedeki ivmeyi destekleyen en büyük etken AVM doluluk oranıdır.Bölgelerimizde metrekare ciro oranlarında yıllık yüzde 119 artış gözlenirken, AVM kira gelirlerimiz arttı. Konsolide ciromuz 2023’ün ilk yarısında yüzde 93 artışla 683 milyon TL’ye ulaştı.Sonuç olarak yılın ilk yarısını 2 milyar 260 milyon TL kârla tamamladık. Yatırım amaçlı gayrimenkullerdeki pahalı artışın” dedi.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE İNOVASYON ODAKLI PROJELERİMİZİN OLUMLU KATKILARI VAR”

Ana iş kolu olan ticari gayrimenkulde kiracının yer aldığı perakende sektöründeki hareketliliğin, şirketin güçlü kurumsal yapısıyla birleştiğine işaret eden Genel Müdür Çanakçılı, mali açıdan ilk yarıyı başarıyla tamamladıklarına dikkat çekti. AVM’lerde vizyoner bir bakış açısıyla küresel trendleri dikkate alarak finansal, operasyonel ve sürdürülebilirlik anlayışını geliştirmek. Farklılaştırma çalışmalarını sürdürdüklerini kaydetti. Alışveriş merkezlerinin cazibe ve deneyim merkezi olmasının yanı sıra doluluk oranlarının çok yüksek olmasının hem kiracılardan hem de ziyaretçilerden olumlu geri dönüşler aldığını söyleyen Çanakçılı, “Şirketimizin son 2-3 yıldır ana odağı borçluluğu azaltmak ve açık pozisyon, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik odağıyla sektöre öncülük etmeye devam etmek Bu kapsamda yılın ilk yarısında yaklaşık 182 milyon TL’lik varlık satışının yanı sıra sürdürülebilirlik raporlaması çerçevemizi genişlettik ve yenilikçi projelere imza attık. 2023 yılında da ana stratejimizden sapmadan ziyaretçilerimize deneyim odaklı konseptlerle dokunmaya devam edeceğiz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu